Monday, May 23, 2011

Turecko plány nového kanálu strana Bosphorus


Turecko plány nového kanálu strana Bosphorus

Turecko plánuje vybudovat kanál spojující Černé a Marmarské moře jako alternativa k Bospor úžině, která se stává příliš plný. Vodní, proplout evropské straně Istanbulu, by bylo 40-50 km (25-30 míle) dlouho, o šířce asi 150 metrů (164 yardů) a hloubce až 25 metrů, "řekl. Jedním z hlavních cílů je snížit dopravu přes Bospor a minimalizovat (životní prostředí), ohrožení. Asi 140 milionů tun ropy v současnosti přepravovány přes úzké vodní cesty.

Bospor, která půlí Istanbul, Turecko největší město s přibližně 13 milionů lidí, je svět je čtvrtý nejrušnějších vodních cest, a spolu s Dardanelles Strait, spojí Černé moře ke Středomoří. Je těžké se orientovat, protože jeho klikatý geografie a zrádné proudy.

Turecko již dlouho varují, že nárůstu námořní dopravy, spolu s rostoucí velikostí ropných tankerů, aby za katastrofy, které čekají na stát, který podporuje ropovody přes jeho území. V roce 1979 a v roce 1994, tanker narazí na Bosporu, jehož břehy jsou posety luxusní vily břehu, restaurací a historických památek, tvrdil, 41 a 28 žije respectively.There je druh megalomanské touhy přeměnit Istanbul do velkého čtverce plavby cestovního ruchu a hlavní finanční centrum se všechny tyto velké projekty.

Nový kanál by dovolit denní průchod až 160 lodí, včetně největší lodě, a by měl mosty, aby auto traffic.Residential a obchodní oblasti, doplněný letiště, které by byly třetí za Istanbul, bude postaven na březích vodních cestách. Předběžné studie a vypracování projektu, která by měla trvat dva roky, začne po volbách.

Oznámení o plánu přišlo jako součást premiéra sliby před parlamentními volbami 12. června, v nichž jeho strana se bude snažit třetí rovný termín v power.Erdogan říká, že to bude jeden z největších projektů tohoto století, a že bude zastínit Panama a Suez kanály.

Erdogan, který sloužil jako starosta Istanbulu v letech 1994 a 1998, má jiné ambiciózní plány na transformaci města. V střední-duben on oznámil plány na výstavbu dvou nových měst na obou stranách města, přičemž výběrové řízení na výstavbu třetí most přes Bospor se bude konat letos v létě.

Turecká-japonské konsorcium je v současné době budování železničního tunelu pod Bosporem usnadnit přetížené dopravy v největším městě Turecka.

Zdroje:

No comments:

Post a Comment