Hur De fann Titanic
År 1983 tilldelade den amerikanska marinens Office of Naval Research (ONR), och senare Office of Naval Technology (ONT), A $ 2.800.000 DSL för att bygga ett revolutionerande system utforskning fordon som kallas Argo / Jason. Den första fasen av utveckling som arbetet bygger på Argo söksystem, ett släpfordon Utrustad med svagt ljus kameror nivå TV och kan arbeta till djup av 20,000 fot. Argo har framgångsrikt testats under sommaren 1985 på Titanic plats i lyxkryssare GRUND upptäckt.
Test av prototypen Jason fordonet, en fjärrstyrd mycket mindre eller uppbundna fordon vid namn Jason Jr och utveckling av ett fiberoptiskt hanteringssystem för användning i det djupa havet var en stor utmaning under 1986. Fiberoptiska kablar, även vanligt idag, var inte i bruk i djuphavet och krävde betydande framsteg teknik. Traditionella koaxialkabel unlikable med begränsad bandbredd, fiberoptiska kablar tillåter överföring av stora mängder av färg bilder, andra data och makt. Ingen fungerat väl en ROV hade i mycket djupt vatten, som normalt används för fiberoptisk kabel system som detta i djuphavet.
Den ursprungliga efter pensionerade Jason var tio år av framgångsrik verksamhet under 2002 och Ersätt med nuvarande Jason, kan nå djup på 6,500 meter (21,320 fot). Det fordonet, Nu i havet i västra Stilla havet, är en del av amerikanska National djup som drivs av WHOI nedsänkning för den amerikanska havet forskarsamhället.
Det Förbättringar fordonet inkluderar elektronik Flera uppgraderingar och tillägget av ett mål akustiskt system, som gör AMPS att sända ljud i samband med ett rörelseresultat ubåt, förbättra realismen i utbildningen målet Framlagd för ASW enheter. Den akustiska Målet var begäran Johnston säger: "Eftersom ASW besättningar att hitta och använda sonobuoys att spåra ubåt ståndpunkt. Genom att installera dessa uppgraderingar, kommer de inte bara träning med visuell upptäckt och radar ytan, men också med sonobuoys och andra akustiska. Så hunden AMPS presentera en mer realistiskt mål genom att höja nära periskop STI ytan i några minuter, vilket ger ASW besättningen möjlighet att titta för fordonet med radar, och sedan dränka, vilket ger dem den akustiska perspektiv. "Johnston tillade att Flera iterationer av den sortens arbete skulle kunna ske, simulera ubåt aktivitet i littoral området.
I november 2001 hade acceptanstest gjorts och fordonet mottogs av PMRF. Medlemmar Utbildad personal uppdelning av ITT sedan en entreprenör bolag Används av anläggningen, som driver och underhåller därefter AMPS. Efter godkännande, bad PMRF ha uppgraderingen arbete på fordonet. "Det första vi gjorde var att förbättra utformningen av elektroniken genom att effektivisera ledningar och placering av utrustning," Johnston. "Vi gjorde detta för att förbättra service, vilket gör underhåll av enheten mycket lättare. Den underhållstekniker kan enkelt hitta fler felsökning vägspärrar, spåra ledningar, och byt ut defekta komponenter och sensorer. Komponenter också omarrangerade och skärmade för att minimera Elektromagnetiska störningar och lager. Vi byggde också en extra uppsättning av elektronik, så i händelse av ett problem ombord kan hela elektroniken September ersätts med reservdelar som, AMPS minimera driftstopp. Medan AMPS är fortfarande online, reparatörer den elektroniska hunden problemet offline. "Den nya elektroniken byggdes enligt ett avtal med EG & G och testades på West Bethesda Operativa Koden 5300 elektronik lab utrymme.
Källor:
titanic-nauti..
Photography.natio..
MysticAquarium
No comments:
Post a Comment