Thursday, July 12, 2012

Kina har bestilt et forbud mot TV-reklame Under sin dramaer som en del av Reform av kulturelle aktiviteter.


Kina har bestilt et forbud mot TV-reklame Under sin dramaer som en del av Reform av kulturelle aktiviteter.

Annonser vil ikke bli tillatt i midten av programmer som varer i 45 minutter fra 1. januar neste år.

Myndigheter sier jeg dette var i tråd med "ånd" av en nylig kommunistpartiet møtet. Staten Administrasjon av Radio, Film og TV mandag nye regler som begrenser Utstedt avbryte reklamefilmer fra TV dramaer, slik at de kan lufte bare back-to-back mellom programmene.

Innenlandske selskaper er de største spenders på kinesiske TV-annonser, men enkelte utenlandske merker som Nike, Toyota, Coca-Cola, Procter & Gamble og Sony er også til stede. Mr Zhao sa den nye forskriften vil skape kortsiktig kaos som TV-nett reforhandle reklameinnslag auksjoneres bort som var så sent som denne måneden.

Tidligere denne måneden, både utenlandske og innenlandske selskaper betalt en rekord 14260000000 yuan, eller om $ 2250 millioner, for rettighetene til å annonsere neste år på landets største nettverk, China Central Television.Volkswagen AG, for eksempel, lovet $ 45.6 millioner i auksjonen I henhold til kinesisk reklamebyrå Charm Communications.

Kina er ikke alene i jakten mot STI annonser. I 2008 Theproposed franske presidenten Nicolas Sarkozy en lignende initiativ for å forby annonser på offentlige nettverk France Television, etter modell av Storbritannias British Broadcasting Corp Men i 2010, Mr. Sarkozy, Facing motstand fra bedrifter, falt innsatsen. Sør-koreanske dramaer på kringkastingsstasjoner løpe uavbrutt.

Dramas er blant de mest populære programmene på kinesisk TV, og i løpet lufting prime time, noen av de høyeste Attract annonseinntekter. Myndigheter sier jeg dette var i tråd med "ånd" av en nylig kommunistpartiet møtet.

Statens administrasjon for Radio, Film og TV, en arm av propaganda avdelingen, har de siste to årene trappet opp STI innblanding i TV-nettverk drift. I 2010 kuttet den mengden av reklame stasjoner kringkastet i beste sendetid Kunne med en fjerdedel. I år har det presset til å kutte underholdning programmering nettverk i Favour av moralsk oppbyggelige show.

Tidligere i år tvang regulator Hunan TV, Kinas mest kommersielt vellykkede provinsiell kringkaster, til å ta "Supergirl", landets første og mest suksessrike talentshow, av lufta. Tjenestemenn fortalte underholdning kringkasteren som skulle frakte en baksetet til "verdier, ansvar og kvalitet".

TV-stasjoner er klar over hva dette betyr for dem siste trekk skjønt - De sier det vil resultere i et tap av inntekter. "Det er sagt at TV-nett vurderer nå å forkorte lengden på en episode fra de opprinnelige 60 minutter til 30 minutter, og deretter reklamer kan kringkastes mellom dem!" Skrev Yantao Bi, direktør for annonsering fakultet ved Hainan University, på historisk microblog.

Flyttingen synes ikke rart eller galt å partimedlemmer, som vet at kommunistpartiet har alltid hatt kontroll over kulturelle aktiviteter. I en fersk debaucle hadde imidlertid Kulturdepartementet å avslutte den første årlige kinesiske fredspris, Kinas svar på Nobels fredspris i fjor som ble gitt til en kinesisk dissident og fangen Ansett en farlig av regjeringen.

Artister som Kulturdepartementet satt til å lede premien valgte Vladimir Putin, hvoretter departementet stenge forhandlingene.

Kilder:


No comments:

Post a Comment